Brainportschool

Waar zien we dat o.a. aan?

Vanaf oktober 2018 heeft OBS Brandevoort een eigen Tech Lab. Een Lab vol nieuwe technologie: zoals diverse robots, VR brillen, Stop Motion videosets, constructiematerialen, elektronicasets. De focus in het Tech Lab ligt op het ontdekkend en onderzoekend leren. In het Tech Lab leren alle groepen op hun eigen niveau ICT vaardigheden als programmeren en computational thinking.

We vinden het belangrijk om de kinderen hun talenten te laten ontdekken. Daarom bieden wij 2 keer per jaar een serie workshops aan, de Talent Campus. Kinderen kunnen in deze workshops activiteiten uitproberen die ze nog niet eerder hebben gedaan, om zo nieuwe talenten te ontdekken. Kinderen met een bijzonder talent krijgen waar mogelijk ook de gelegenheid om hun talent met anderen te delen.
We bieden de kinderen een breed pakket aan workshops, op het gebied van kunst, cultuur, muziek, sport, techniek, ICT, fotografie, koken, vreemde talen, sociale vaardigheden, etc.
Verschillende bedrijven uit de regio werken mee aan de workshops van de Talent Campus. Het accent ligt in de workshops op ontdekken en ervaren, op het ontwikkelen van een onderzoekende en ondernemende houding, en minder op het eindproduct. Twee keer per jaar wordt er een talentencampus georganiseerd.